2017. március 10., péntek

Fejés

Vasárnap óta az egyik anyakecskét már napi kétszer feji Rocker. Sajnos a múltkor vásárolt széna nem a legjobb minőségű, így a kecskék nem is nagyon fogyasztják. Emiatt az abrakot Rocker visszavette, így az anyakecske is kevesebb tejet ad. Ez az egy kecske fedezi most a napi tejszükségletünket, ami éppen arra elég, hogy igyunk belőle, a gyerekek zabkásáját főzzem vele és néha ételekbe is kerüljön, ha szükséges. Ami még meglepett, hogy milyen zsíros a tej. Két-három éve iszunk kecsketejet, amit másoktól szoktuk vásárolni. Azok tetejére nem nagyon jött fel másnapra egy finom tejszínes réteg (pont úgy, mint a tehéntejnél). A mi kecskénk teje viszont annyira zsíros, hogy pasztőrözés után, mire kihűl a tej, kanállal le tudok szedni egy viszonylag vastag tejszínes réteget. Ez nekem különösen tetszik és az is, hogy nincs erős kecskeíze a tejnek (mondhatni, szinte semennyire, pedig én kismamaként most mindent jobban megérzek).

A fejés könnyen megy, nagyon jó tőggyel rendelkezik a kecske. Már a gyerekek is fejték őt és Rocker elmondása szerint igen ügyesen. Én vagyok az egyetlen, aki még nem próbált fejni, pedig meg kell majd tanulnom, mert, ha valami közbejön és Rocker nem tud fejni, akkor nekem kell majd.

A héten kapunk új szénát, remélem, az jobban ízlik majd a kecskéknek, akkor emelhető az abrak adagja is és több tej jut az asztalunkra.

Korábban már írtam, hogy két gödölyénk született, a többi gida lett. Eredetileg úgy gondoltuk, a két gödölyét megtartjuk. Az egyikkel nincs is semmi gond, mert szép nagy, életerős volt már születéskor is. Külsőre is nagyon tetszetős, szép kecske lesz belőle. Igazi alpesi kecske. A másik viszont, a kis Foltoska. Kiokosodtunk, hogy előhasi kecske gödölyéjét nem célszerű megtartani, mert nem lesz jó tejelő. Pedig Rocker már az elején eldöntötte, hogy Foltoskát megtartjuk. Mondtam neki, nagyon fogom sajnálni, ha mégsem maradhat, de ebbe nem akarok beleszólni, mert az állattartás nem az én területem. Azt teljesen rá bízom. Így most neki kell majd eldöntenie, mi a fontosabb és mi a cél: hobbiállatokat is tartani vagy kizárólag a minél nagyobb tejhozamra rámenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése