2017. június 1., csütörtök

Június elseje

Rohan az idő, máris júniusba léptünk...

Vasárnap, május 28-án születésnapot ünnepeltünk. Ezt a csokis epertortát sütöttem az alkalomra. A díszítés pedig stílusosan lóherevirág volt. A torta receptje megtalálható az Ízőrző nevű blogomon, ITT. A gyerekekre és a melegre való tekintettel bodzavirággal ízesített és illatosított limonádét ittunk. 




A kertben gyönyörűen nőnek a zöldségek annak ellenére, hogy idén a tavalyinál is kevesebb időt tudunk a kertre szánni. A gyümölcsök is növögetnek. Néhány szem cseresznyét, epret és ribizlit már csipegettünk. 

A tavaszi karalábé lassan elfogy. Ma estére rántok ki egy jó adagot és kapros-joghurtos öntettel, na meg rengeteg salátával esszük majd. 

Hamarosan virágzik a mák is (egy-két nap kérdése csupán). Azt nagyon szeretem nézni. Sietni kell vele, korán reggel kell kimenni, mert napközben már le is hullajtja a szirmait. 

Anyu leszedte a télire való hársvirágot, én meg minden nap szedegetem a kamillát. 

A káposzta elkezdett fejesedni. Abból leginkább kovászos káposztát tervezek készíteni. A receptjét IDE írtam le. Esszük kenyérhez, de készíthető belőle bármi, amit a téli savanyú káposztából főznénk. 

Már szinte minden nap tudok levenni egy-két uborkát. Azt mindig Panninak adom, mert nagyon szereti. Nagyon várom már a kovászos uborka szezont is, de azt is, hogy elkészítsem kedvenc salátámat, a görög salátát, amihez lilahagymát, uborkát, paradicsomot és sok-sok petrezselymet szoktam tenni. A tetejére pedig házi fetasajtot morzsolok, ami szigorúan kecsketejből készülhet, mert nekünk eddig csak az ízlett igazán (valahogy a tehéntejes változat nekünk nem tetszett). Kovászos uborkát egyébként télire is teszek el mindig, amennyit csak lehet (eceteset már nem), sőt, zsenge cukkinit is szoktam tenni hozzá. A recept ITT található. Ezek tavalyi képek az uborkáról és a káposztáról: 



Szegény másik kertünk, a káposztás kert, kissé elhanyagolt általam, mert oda ritkán járok ki és képeket sem készítettem még róla. Idén oda lett elültetve a batáta, a sütőtökök (3 féle tök), a mák, a vöröshagyma, a krumpli és a kukorica. 

Az első kaszálással végeztünk. sok széna gyűlt össze, de még nincs minden behordva a tárolóba. Fóliával letakarva várják sorsukat. Remélem, mihamarabb sikerül a helyükre vinni azokat is. 

Idén sokféle salátát vetettünk: lollo, madár-, jég-, római saláta. A római saláta nagy kedvenc lett, úgyhogy jövőre biztosan vetünk egy jó adaggal, mert nagyon ízlik mindkettőnknek (a gyerekek nem esznek salátát, sajnos). A római saláta sokáig friss marad (még mosás, esetleg darabolás után is), még mindig nem magzott fel és nem keseredett meg, erős levelei vannak, mely lédús, mi több, a levélszár édeskés ízű. Ajánlom kipróbálásra. 

Tegnap reggel, Budapestre indulás előtt készítettem az itthoni kertről ezeket a képeket: 



Gyökérzöldségek


Málna

Ribizli

Mángold

Paradicsom


Uborka, paprika, paradicsom a fóliában is van.


Káposztafélék (kelkáposzta, tavaszi káposzta, karfiol)

Sokféle bab

Cékla

Egres

Szilva

Virágba borultak a tökfélék




Az első adag borsó (itt már csak a borsóhüvely, a borsóból pörkölt készült és ment a fagyasztóba is).

Vadkovászból készült újabb kísérleti kuglófom, ami olyan jól sikerült, hogy máskor is elkészítem. A receptjét beírtam a másik blogomba, IDE.
Kuglóf vadkovásszal


A rózsák pompáznak


Virágzik a levendula

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése