2016. augusztus 13., szombat

Fejőállás

A múlt hétvégén eszkábáltam egy remek kis fejőállást a kecskéknek. Még nincs mit fejni, hiszen a nagy kecske még csak nem is vemhes - bár már keresni kell neki bakot, mert szeptemberben pároztatni akarom -, a kicsiknek meg amúgy is hagyok még egy évet, de azért szeretném hozzászoktatni a jószágokat a használatához, ne akkor kelljen megbarátkozniuk vele, amikor már élesben kellene használni. Meg aztán azért is szükséges, mert az abrakon mindig összevesznek, össze-vissza egymásét eszik, otthagyja a sajátját, félrelöki a másikat, és sokszor a kezemből is kiverik az edényt, amiben kiporciózom nekik. Ha meg be van szorítva a nyakuk, akkor nincs mese, a sajátjukat kell enniük, mert a másiké elérhetetlen. Mondjuk így is előfordul, hogy eléri a mellette álló fülét, és ha már az abrakot nem tudja elhalászni, legalább egy kis fület rágcsál.

Csináltam róla egy fotót, de ez még csak 99%-os, mert hiányzik róla a kampó, ami megakadályozza őket abban, hogy felnyissák a kalodát. Ez mára megoldódott, de arról meg épp nincs kép.


A két kicsi egyből tudta, mi a dolga, beraktam a helyére az abrakos tálakat, azok meg szépen bebújtatták a fejüket, és nekiláttak. A rangidős viszont cselt eszelt ki, és mivel föléri, oldalról dugta be a fejét, és úgy evett, felmenni semmiképp nem akart rá. Így aztán szögeltem még egy-egy lécet két oldalra, hogy ezzel a lehetőséggel ne élhessen. Aztán meg azt találta ki, hogy "jó, bedugom a fejem, de csak lentről". Nem akart fölmenni sehogyan sem, úgyhogy kézzel segítettem neki, két lábbal fölállt a szélére, bedugta a fejét, én rájuk csuktam, és a seggét is utána raktam, had szokja. Egy hét elteltével már egészen jól belejött, és már önként fölmegy, de annyira szerencsétlen, hogy mindig egy másik kecske mellé dugja be a fejét, így egyelőre igazgatnom kell őket.

Ez az állás egyébként nem csak arra jó, hogy zavartalanul és kényelmesen lehessen fejni, hanem arra is, hogy a körmözést is itt végezhessem el. A dobogó egyébként kb. fél méter magas, úgyhogy gyakorlatilag állva lehet elvégezni a fejést és a körmözést. Praktikus szerkezet, hasonlót a Tündérmajorban láttam, onnan vettem az ötletet. Még egy féltetőt rakok fölé, meg esetleg az északi és nyugati oldalt szélvédetté teszem, és akkor tökéletes fejőállás lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése