2016. március 16., szerda

Márciusi vetés I.

Nos, kb. két hete már volt annyira szikkadt a talaj, hogy valamennyire művelésre alkalmassá vált. Mondjuk, hogy határeset, de már éppen nem kenődött. Erre figyelek, mióta Birkás Márta tanárnő előadását hallgattam, mert igencsak roncsolja a talajszerkezetet, ha nem a megfelelő állapotban "nyúlunk hozzá". Így aztán el tudtam vetni a répafélék egy részét. Volt háromféle sárgarépa, közte fekete is, meg kétféle petrezselyem. A pasztinákkal várok március végéig, mert tavaly is nagyon nehezen kelt, talán a melegebb, kedvezőbb időjárás jót tesz neki.

Ezen kívül a maradék szőlőnek is tudtam adni lemosást. A gyümölcsfák rügyei már fakadnak, azzal már elkéstem volna, de a szőlő még tartja magát. Metszeni még néhány díszbokrot kell, illetve a ringló fa kimaradt, de majd sort kerítek arra is.

Azután most hétfőn elég szép, derűs napunk volt, úgyhogy gondoltam, itt az idő a paprika és paradicsom magokat elvetni. Van most a fólia alatt öt féle paradicsom, nyolc féle paprika, articsóka, négy féle retek, két féle nyári káposzta, nyári karalábé, karfiol, gumós zeller, gyöngyhagyma és a jövő évi dughagymának való. No meg kb. 75 bokorra való fűszerpaprika vegyesen szegedi és kalocsai fajták. A káposztafélék és a retkek már bújdogálnak kifelé. Ilyenkor mindig nagyon izgatott vagyok, minden nap megnézem, mi kel már, mire kell még várni, mit kell esetleg újra vetni - ez utóbbi esetén kicsit el szoktam kedvetlenedni. Tavaly a gyökérzöldségeket háromszor vetettem, mire egyszer lett belőle valami, és a paprika is nagyon silány volt, pedig az is kétszer lett vetve. Olyan rossz kelést még soha nem produkált a tavasz, mint a múlt évi. Remélem, idén szerencsésebbek leszünk.

Beszéltem a kecsketartó ismerősömmel, hogy mikor lesz már tej. Tavaly kicsit elhúzta a fedeztetést, úgyhogy csak április elején fognak születni a gidák és gödölyék, vagyis májusnál hamarabb nem lesz tej. Viszont érdeklődött, hogy kell-e kiskecske. Eléggé biztatott, hogy nyugodtan ki lehet engedni az új területre, mivel válogatva eszik, nem fogyasztja a káros, mérgező gyomokat. Nem tudom. Egyelőre inkább felszántatnám, és rendes gyepet telepítenék rá, de még gondolkodunk ezen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése