2016. április 14., csütörtök

Tejtermékek

Habár nincs még se kecsként, se tehenünk, én azért már kb. fél éve kisebb-nagyobb megszakításokkal gyakorlom a tejtermékek készítését. Amit eddig készítettem: túró, joghurt, krémsajt, friss és érlelt sajtok tehéntejből és kecsketejből. A túróval mindig elégedett vagyok, a joghurt is egész jó, habár nem olyan az állaga, mint a boltinak (folyósabb, ha összekeverjük), a krémsajt is finom most már (az automatás tejből készült keserű lett, de 1 hete már háztól vesszük a tehéntejet és az egészen más), a friss és ízesített sajtokat nem nagyon szeretem, de azért készült pár tavaly. A legnagyobb kihívás az érlelt sajt készítése. Szerintem megfelelő érlelőhely nélkül ez soha nem is lesz tökéletes, de igazából a legnagyobb bajom jelenleg, hogy habár ízre elég finomak az érlelt sajtjaink, állágra van mit javítani rajtuk. Törnek és nem olvadnak meg sütéskor. Azaz kiszáradnak. Egy hete készítettem el a legutóbbi sajtunkat, de most módosítottam az elkészítés során néhány dolgot, így reménykedem, hogy ez meghozza a sikert. Az érlelés idejére nem teszek viaszt a sajtokra. Nem is tervezem, hogy ilyesmit használjak. Anélkül szeretném megoldani, megtanulni. Nagy álmom még a penészes sajtok készítése, de az már a csúcs, ahhoz még sokat kell tanulni, ráadásul penészes sajtot csak akkor készítek, ha el tudom különíteni a többi sajttól (állítólag nagyon könnyen átterjed a nem penészesre tervezett sajtokra is a penész). Rocker azt mondta, ha megtanulok jó sajtot készíteni, akkor épít nekem egy füstölőt, hogy füstölt sajtot is készíthessek. Ez eléggé motiváló, mert én nagyon szeretem ám a füstölt sajtokat! Időm mondjuk nem sok van, hogy gyakoroljak, de azért igyekszem.

A receptes blogomban (Ízőrző) leírtam, hogyan készítem a túrót. Itt olvasható. Legközelebb a sajtkrémről írok majd, mert most már kitapasztaltam, nekünk hogy finom (egyrészt jobb tejet használok, másrészt módosítottam az általam eddig használt recepten).

Természetesen képezni is szeretném magam, ezért internetes leírásokat, fórumokat is olvasok a témával kapcsolatban, könyvünk is van, de a 3 napos tanfolyam lesz talán az igazi, ahova készülök menni pár hónap múlva.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése