2017. január 16., hétfő

Egy kis móka a kecskéknél

Múlt héten és az azt megelőző héten mínusz 20 fok körül volt az éjszakai hőmérséklet felénk. A hét végére enyhülés és ezzel havazás vette kezdetét az országban. Nekünk, az ország közepén lakóknak, nem sok csapadékban volt részünk, ami sem a kertnek/földeknek, sem a gyerekek játékának nem kedvezett. A gyerek azonban még a kicsinek is tudnak örülni, így a fiam és a lányom szombaton elkísérte Rockert a kecskékhez. Míg apu etette és rendezte a kecskéket, addig a gyerekek húzták egymást a szánkóval. A kis hó ellenére is nagyon jót szórakoztak. Én addig otthon sütöttem a "mindennapi kovászos kenyerünket", főztem az ebédet és terveztem a másnapi fánksütést. A fánknak az a különlegessége, hogy nem élesztővel, hanem az általam előállított vadkovásszal készült. Hétvégén volt egy kis időnk megtervezni, megbeszélni, milyen zöldségeket és fűszernövényeket vetünk az idén, átnéztük a magokat, mit kell venni, mi az, amiből még van és miből gyűjtöttünk tavaly. A lista az előző bejegyzésben olvasható.

Sajnos a beadott pályázattal kapcsolatban még semmilyen információt nem kaptam. Így nagyon nehéz tervezni az évre. Ha nyerünk a pályázaton, akkor az ott vállalt kötelezettségeknek, határidőknek megfelelően kell kezdenünk az építkezést, a fejlesztést, ha nem nyerünk, akkor saját forrásból és lassabban haladva, máshogy tudjuk megvalósítani a vendégházak felújítását, kialakítását. A vendégház(ak)hoz logót is terveztetek. Még nem láttam az ötleteket, de talán hamarosan megnézhetem azokat is. Már nagyon kíváncsi vagyok.

Végül nem gondolkodtam sokáig, bejelentkeztem aranykalászos gazda vizsgára (OKJ-s végzettséget ad). Február végéig kell megtanulnom a tananyagot. Direkt olyan iskolát választottam, ahova nem kell bejárni hétvégenként, tanulhatok otthon és még a télen vizsgázhatok is. Azt persze nem tudom, hogy tanulom meg azt a nagy anyagot, amit kiküldtek nekem. Régen tanultam már és ez a téma nehezebben is megy a fejembe. Másrészt voltam a múlt héten egy marketing témájú évindító egész napos konferencián. Gondoltam, hasznos lenne egy kicsit beleásni magam ebbe a témába is. Sok új információval lettem gazdagabb, rengeteg jó tanácsot kaptunk és így elégedetten, tettre készen indultam haza.

Néhány kép a hétvégéről:





Kovásszal készült tönkölykenyerünk. Ilyet sütök minden héten, általában hetente kétszer, van, hogy háromszor:



 Vadkovásszal (és tojás nélkül) készült fánkjaink (házi baracklekvárral):




Végül egy kép a gazdáról, mikor összeszereli a gyerekeknek a hangfalat, előveszi a gitárt és megmutatja nekik (meg persze azért ő is jól szórakozik és nosztalgiázik közben), régen hogyan zenélt apu:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése