2017. február 26., vasárnap

Kezdődik

Megkezdődött a szezon. Minden évben bizsereg az ember keze-lába februárban és várja, mikor mehet ki a kertbe. Ilyenkor még hűvös van, de napközben, 10 és 14 óra között, ha süt a nap, akkor nagyon kellemes már kint tartózkodni akár órák hosszat. Mi is megnyitottuk a szezont: elkezdődött a metszés és napokon belül a vetés is. Idebent már kikeltek a palántának valók (legalábbis a paprika), de odakint még nem vetettünk semmit. Kicsit lassan haladunk, mert Rocker csak vasárnap tud a ház körüli munkákkal foglalkozni, én meg egyrészt mindent nem tudok megcsinálni (mert pl. nem értek a metszéshez), másrészt 27 hetes kismamaként már nem is mindent tudnék elvégezni, meg természetesen a két gyerkőc is itt van velem.

Ma kiválogattuk a vetőmagokat. A gyerekek is nagy élvezettel pakolgatták a csomagokat. Egyelőre a legszükségesebbeket hagytuk elől. A melegágy se készült még el. Ősszel lekerült róla a fólia, mert 3 év után már szétszakadt (nagyon jól bírta, ugyanis ez egy olcsó, 1 éves fólia volt csak). A fagy és most az egyetem miatt Rockernek még nem volt ideje foglalkozni az új fólia felhúzásával.

Reggel mindannyian meglátogattuk a kecskefarmunkat. A kicsik először nem annyira akartak kijönni az ólból, de aztán megjött a kedvük és élénk ugrálásba kezdtek. Jövő héten három kicsit levágunk, egy megmarad húsvétig. A két gödölyét pedig megtartjuk. Legalábbis Rocker most ezen az állásponton van.

A kecskézés után hazajöttünk, én belevetettem magam a főzésbe. Végre felengedett a föld és szedhettünk csicsókát. Nagyon jó kis növény ez. Gond nincs vele, kártevője, legalábbis nálunk nem volt, egészséges és bőségesen terem. Egy bokor alól két közepes edénnyel lett. És még ott van hány bokor...Tejszínes csicsókát sütöttem halfasírthoz. A receptje fenn van a gasztroblogomon, az Ízőrzőn, itt.

Amíg én főztem, a gyerekek kint játszottak az apjuk körül. Gergő tanulta a metszés csínját-bínját. 4 és fél éves, de már most annyi mindent tud a mezőgazdasági munkákról ill. munkagépekről, hogy ámulat.

Tegnap kicsit körbenéztem a kertben. A sóska már szépen levelesedik, az ősszel elvetett spenót is bújuk. A fokhagymát és a salátaféléket még nem láttam növekedni. A barka is kinyílt.










Spenót

Sóska

Barka

Vetőmagok egy része.

Csicsóka


Kecsketej

Játszanak a gyerekek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése