2017. július 5., szerda

A bőség zavara

Megvagyunk, megvagyunk, csak nehezen találok lopott perceket új bejegyzéshez. Sok a feladat, kevés az idő, de rengeteg finomság terem, télire is teszünk félre mindenből. 

Felszedtük a fokhagymát, a helyére már vetettünk is új zöldségeket. A paradicsom pirosodik, a paprika szépen növöget a padlizsánnal együtt. A csicseriborsó idén végre sikerült. Szedtem is egy jó adaggal, a többit meghagyom vetőmagnak, mert nagyon drága a csicserimag. Szedésnél érdemes kesztyűt húzni. Én nem tettem, mert nem tudtam, mi vár rám. Tapadós, kissé ragacsos lett a kezem, amit lemosni sem tudtam rendesen, ráadásul még viszketett is tőle a bőröm.

A sárgabarack elkezdett érni. A fáról lepotyogó, igazán érett darabokat minden tízórai és uzsonna alkalmával megdézsmáljuk. A málna lassan leérik, a ribizli nagy részét leszedtem és megfőztem lekvárnak (Minden évben kínzom magam a szedéssel és a leszemezéssel...őszintén, ribizlit utálok befőzni). A cukkini még mindig bőségesen terem, a zöldbabot is szedem most már 2-3 naponta. A többi bab szépen fejlődik. A mákot lassan lehet szüretelni. A gyökérzöldségek továbbra is gyönyörűek, a szőlő és az őszibarackfák is sok gyümölcsöt érlelnek. A zöld dió már üvegbe került és várja, hogy télen megbontsuk. 

Aszaltam meggyet, kb. 1,2 kg lett végül, ami 6 darab 7 dl-es üvegbe fért bele. Most a nyári alma aszalása van soron és talán tudok egy kevés sárgabarackot is szárítani.

Szedtem már nyári káposztát, amit részben megettünk, részben kovászolom odakint. Nagy újdonság számunkra a kovászolt egres. Eddig nem hogy nem ettem ilyet, de nem is hallottam még róla. Különleges finomság, készítek még máskor is, az biztos. A receptjét beírtam ide

Uborka, újhagyma is kerül az asztalra szinte minden nap. Láttam már pici sárgadinnyéket és talán a kukorica is lassan érik. Mángold és sóska van folyamatosan. 

Ami nem nagyon remekel idén, az a karfiol. Nem virágzik, ill. kicsik a virágai. Gondolom, a szárazság miatt. A lóbab nem sikerült (mintha valami megette volna, ami megmaradt, abba belepenészedett a bab) és a sáfrányos széklicém is eléggé satnya (valószínűleg nem jó helyre vetettem). A körömvirág viszont gyönyörű, már sokat begyűjtöttem télire. 

A kecskék hol több, hol kevesebb tejjel örvendeztetnek meg minket. Folyamatosan készítem a különféle sajtokat, joghurtot, túrót. Egyszerűen nem tudok eleget készíteni, mert mindig minden elfogy. Jövőre már több, öt kecskét fejünk, akkor már, remélhetőleg, több tejjel tudok majd dolgozni. Ősszel lehet, hogy beiratkozom egy OKJ-s vizsgával záródó, oklevelet adó sajtkészítő tanfolyamra, pedig megfogadtam az aranykalászos gazda képzés után, hogy többet nem megyek vizsgázni sehova. 

A vendégházról még nem tudok semmi újat írni. A kert miatt még nem volt idő folytatni a munkát. Továbbra is sok tervem van, melyeket jó lenne mind megvalósítani és jövő májusban megnyitni az egyik házat. 

Csabi fiunk már betöltötte az egy hónapos életkort. Hihetetlen, hogy szalad az idő. Gergő és Panni pedig nagyon ügyesen segítenek mind a kertben, mind a kecskéknél. 






Cukkini, zöld dió, meggy, uborka, gyöngyhagyma


Alma az aszalóban

Kaporvirág

Csicseriborsó






Sárgadinnyék

Csicseriborsó leszedve.


Kovászolt egres

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése