2016. május 23., hétfő

Felgyorsultak az események a kertben (is)

Innentől kezdve minden nap óriási változások várnak minket a kertben. Ez az az időszak, amikor nem győzöm kapkodni a fejem jobbra-balra. Meg persze a kezem a konyhában, ugyanis a befőzés, tartósítás szezonja is beindul hamarosan. Eddig spenótot tettem el, most pedig virágokat, leveleket gyűjtögetek télire teának és fűszernek, aztán hamarosan érik a meggy és indul a lekvár, befőtt, chutney főzése, valamint az aszalás. A spárga még mindig rendületlenül nő, a borsón már megjelentek a hüvelyek, a karalábé hamarosan szedhető, a káposzta is kezd fejesedni, már láttam pici paprikát és uborkát, a paradicsom tele van virággal. Minden kikelt már. Az idén még a pasztinák is, ami nagy szó két év sikertelenség után. Egyedül az óriásbab nem kelt ki és a fólián kívüli uborka kel nehézkesen. A paradicsom kissé csúnyán néz ki. A fóliában szép, harsogó zöld a levele, de kint sárgás némelyik (csak a régiek, az újak már szép zöldek). Állítólag a fagytól lett ilyen, ami egy vagy két hete volt felénk. Azt mondják, kiheveri. Merem remélni, mert nálam a paradicsom az egyik legfontosabb zöldség (vagy gyümölcs?) a kertben. (Frissítés május 7-én: most már szép zöld, erős a paradicsom.) Barack, cseresznye, meggy, ribizli, egres lesz bőven. Készítettem néhány képet, de mindent nem fényképeztem le, mert akkor reggelig töltögethetném a fotókat. Egyre szebb a kert, egyre izgalmasabb sétálni benne. Csak egy baj van. Olyan mostanában kevés idő jut nézelődésre.

Bodza

Kamilla

Szőlő

Chia mag kísérlet

Kapor

Uborka

Paradicsom

Paprika

Borsó

Borsó (a termés is lila lesz)

Borsó és dinnye

Répa

Cukkini

Málna pókhálóval

Mogyoró




Füge

A nevét nem tudom, de az illatát messziről érezni.

Ilyen közelről.

Az egyik kedvencem.

Levendula

Játszótér

Anyuék hagymája.

Szamóca, de én epernek hívom.

Káposzta

Karalábé









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése