2016. május 7., szombat

Parenyica. Első próba.

Erőt és időt kerítettem, megpróbáltam elkészíteni életem első parenyica jellegű sajtját (tehéntejből). Első próbálkozásra egész jó lett. Az első nap elfogyott több mint a fele. Főleg Panni és Rocker ették. Na, jó, azért én is csipegettem belőle, mert nagyon nehéz abbahagyni. Van még mit javítani a formázáson, de a végén azért kezdtem kapiskálni, hogyan kellene nyújtani a sajttésztát. A receptet leírom a gasztroblogba, aztán majd minden későbbi tapasztalatot, tanulságot is oda, ahhoz a bejegyzéshez írogatok. Mert biztos lesz mit írni. Füstölőnk nincs, úgyhogy ezt most csak így, natúran esszük meg.




Kísérletezem natúr, érlelt sajtok készítésével is, mivel a friss és a fűszeres sajtokért nem rajongok. Nem könnyű házi körülmények között érlelni a sajtot. Én még nagyon kezdő vagyok, csak pár hónapja készítek sajtokat, azokat is úgy, hogy nem jártam még tanfolyamon, csak magamtól kísérletezgetek. Arra viszont már rájöttem, hol hibáztam kezdetben, miért voltak szárazak, törékenyek, kemények a sajtok. 12 liter tejből készítek egy-egy guriga sajtot. Azért ennyiből, mert több nem fér az edénybe. A magasabb, fehér színű sajt épen akkor jött ki a sóléből, mikor fényképeztem, a másik egy kb. 2 hetes sajt, ami láthatóan sárgább és alacsonyabb is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése