2016. május 27., péntek

Május végén

Hamarosan levehetem az első uborkát és karalábét:



Újdonságok a kertben: cukorborsó lila és zöld színben. Azt olvastam, hogy a lila nem olyan édeskés és zsenge, mint a zöld. Meglátjuk. Fotózás közben kedvet kaptam, így ma vacsorára a zöldből már főztem is. Spárgás-cukorborsós tésztát készítettem. Amilyen egyszerű, olyan finom ez az étel. Soha nem ettem még cukorborsót, de az első kóstoló meggyőzött. Nyersen is igen finom amúgy.



Házi túróból készült kapros- túrós lepény és kovászos uborka lesz hamarosan a társa:


Bevált a februári palántanevelés. Már ilyen termés látható a paradicsomon. Februárban elvetette Rocker a magot. Bent, a lakásban neveltük a palántának valót. Nem túl ideális hely palántanevelésre, de sajnos jelenleg más megoldás nem jöhet szóba. A lényeg, hogy eléggé megnyúltak a végén a palánták, de szerencsére jött a meleg, kimehettek a fóliába és gyönyörűen helyrejöttek. A másik jó hír, hogy a sárguló paradicsomok, melyekről néhány napja írtam, kigyógyultak. Most már szép zöld mind. Valószínűleg tényleg az áprilisi fagy ártott meg nekik.


Tavaly vetettünk először jégsalátát. Nagy kedvenc volt. Idén sem maradhatott ki. Mi nem ritkítjuk, nem bánjuk, ha nem fejesedik.

Vízitormánk is most van először (ki kellene már gazolni, de senkinek nincs rá ideje):



Ez pedig a gyógyuló paradicsom (ezem kívül a fóliában is van kb. 6 tő és a kertben erre-arra, ahova fért, még 6 tő):


A paprikák, amiket Rocker ültetett szerda este. Panni is segített betakarni a palántákat.



És a chia mag kísérlet itt tart. Kíváncsi vagyok, mi lesz belőle:



Jelenleg a kamillát gyűjtögetem szorgalmasan, minden nap, a pince tetejéről. Leszedem és megszárítom, majd elteszem télire. Ezen kívül más eltennivaló most nincs a kertben, de ez hamar változhat, hisz minden reggel egy új kert fogad, annyit változik egy éjszaka alatt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése