2016. július 19., kedd

Új kút, új gép

Szombatra elkészült a kecskéknél a fúrt kút. A szivattyú is megérkezett hozzá, a héten beszerzem a többi gépészeti dolgot (cső, csatlakozók, biztosító kötél stb.) hozzá, és akkor végre nem kell majd hordóban szállítani a vizet a kecskéknek. Aztán mihamarabb egy aknát is kell neki rittyenteni, hogy télen kiküszöböljük a fagyásveszélyt.

Aztán hétfőn megérkezett az új gépem is. Rendeltem a rotához egy dobkasza adaptert, és tegnap össze is szereltem, ki is próbáltam. Azt nem mondom, hogy a két-két és fél méteres disznóparéjt könnyedén vitte, elég rendesen megdolgoztam vele, de igazából nem is erre lett kitalálva. Viszont még így is haladósabb volt a dolog, mint kézi kaszával. A legutóbbi kaszálásnál döntöttük el, hogy - bár nagyon szeretek kaszálni - túl sok idő a kaszálás, kell valami eszköz, amivel ez gyorsabban megy. Van ugyan egy elektromos fűkaszám, jó damillal viszi, mint a vajat, de egyrészt nem "ipari" méretekhez van tervezve a gép, másrészt nem akarom, hogy a széna fel legyen aprítva. Így aztán rászántam magam a dobkaszára, amivel már amúgy évek óta szemezek.

Az első tapasztalatom elég izzadtságszagú, de - mint írtam - nem olyan körülmények közt teszteltem, mint amire tervezték. Hamarosan kipróbálom egy kis lucernán is, az csak térdig ér. :) Bár azt pont kézi kaszábal is könnyű kaszálni...

Íme az új szerzemény munka közben:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése