2016. június 5., vasárnap

Sajtkészítő tanfolyamon jártam

A hétvégén elutaztunk mind a négyen. Az úti cél Helesfa és Gyűrűfű volt. A szállásunk Helesfán, a Galóca vendégházban volt, a tanfolyam pedig a gyűrűfűi Tündérmajorban. A tanfolyam pénteken kezdődött, de mi már csütörtök délután elutaztunk, mert így kényelmesebb volt a gyerekek miatt. Rocker most legalább el tudott tölteni pár napot a gyerekekkel, ráadásul úgy, hogy én, mint folyton irányító és aggódó anyuka, nem szóltam bele a mókájukba. Bicajoztak, játszótereztek, fociztak, piknikeztek, de leginkább az udvarban lévő állatokkal foglalkoztak. Gergő folyton a kecskéket etette, Panninak meg a nyulak és a macskák tetszettek legjobban. Az első nap mást nem is csináltak, csak az állatok körül sündörögtek.

A tanfolyam felépítése úgy nézett ki, hogy első és második nap félkemény sajtot, túrót, ordát, lágy sajtot készítettünk, de elhangzottak praktikus tanácsok tejfeldolgozó üzem létesítésével kapcsolatban, tárolásról, tejhibákról, csomagolásról. A harmadik nap második felében én már nem vettem részt az előadáson, mert Rocker az áprilisi, 3 napos tanfolyamukon már meghallgatta az állattartással kapcsolatos tudnivalókat.

A tanfolyam alatt természetesen étkezést is lehetett kérni, ahol csupa kecskés ételt szolgáltak fel. Én nem fizettem be, mert az utazás előtt egy nappal megfőztem mindent, amire a családomnak szüksége lehet az útra (nagy munka volt, de hosszú az éjszaka), valamint vittünk itthonról salátát és gyümölcsöket, sütöttem kenyeret, vittünk tejet, így takarékosan megoldottuk az utazás e részét.

A héten újra belelendülök a sajtkészítésbe (utazás előtti 2 hétben már nem készítettem túrón és krémsajton kívül semmit, mert nem akartam magukra hagyni a sajtokat, míg nem vagyok itthon). Na, de most, az új információk birtokában alig várom, hogy ismét kísérletezzek. Jajj, csak lenne hosszabb a nap!

Hasznos volt a tanfolyam, ajánlom mindenkinek.

Semmiképp nem szeretném kihagyni, hogy indulás előtt néhány nappal Rocker egy komplett munkaruha felszereléssel tért haza. Kaptam fehér cipőt, nadrágot, felsőt és sapkát is. Nagyon örültem ennek az ajándéknak! Itt a cipő még utcai:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése