2016. június 14., kedd

Lassan, de haladunk

Esős, dörgős időnk van ma, így nekem sincs kedvem kimozdulni, pedig lenne mit csinálnom. Helyette inkább rendezem a blogokat (összesen hármat írok, több-kevesebb sikerrel: egyet, ami nem publikus, egy nyilvános receptgyűjteményt, hogy ne papírfecniket gyűjtsek, mert úgyis van már bőven és ezt, amit Rockerrel ketten írunk kertészkedéssel és remélhetőleg állattartással kapcsolatos tapasztalatainkról, ballépéseinkről és sikereinkről).

Végre újra készül és talán hamarosan el is készül a sörkollektoros aszalóm. Már nagyon várom. Pár hónapja elkezdte Rocker, de az egyetem, majd a kerti munka miatt a sarokban porosodtak az alkatrészek. A hétvégén azonban ismét előkerültek és ha minden jól megy, legkésőbb egy hét múlva ki is próbálhatom. Először meggyet fogok aszalni benne. Aztán barackot. Szerettem volna kipróbálni, milyen az aszalt eper, de majd jövőre. Nem csak gyümölcsöket, zöldségeket is szárítok majd. Sok ötletem van. 

Hamarosan érkezik hozzánk három kecske (talán jövő héten). Velük gyakoroljuk, milyen az állattartás, ezen belül is, milyen kecskékkel foglalkozni. Még soha nem volt kutyán kívül más állatunk. Izgulok eléggé.

Közben eltettem egy nagy adag kaprot. Már virágzásnak indult, így tovább nem várhattam vele. Ilyenkor leszedem, ha tisztának tűnik, akkor csak lerázom, ha olyan sáros, mint most volt, akkor előbb megmosom, szárítom. Ezután kiporciózom zacskókba (mindegyikbe annyit teszek, amennyi majd kell a kovászos uborka vagy kovászos káposzta készítéséhez). Eközben persze jöhet az újabb vetés, hogy mielőbb legyen sok friss kaprunk. A káposzta szépen nő, így szerintem pár nap múlva készülhet az első adag kovászos káposztánk. A fóliában lévő uborkánk is terem most már annyit, hogy lassan nem bírjuk megenni a napi termést, úgyhogy hamarosan uborkát is kovászolok. Télire aztán befőzöm egy részét, azt esszük savanyúságként.

Kinyílott az első körömvirágom is és elkészült a nyárikonyhám szekrényajtaja, így lassan oda is beköltözhetek. Hurrá!

Anyuék vöröshagymája pedig ilyen óriásira nőtt a kertben (ez az én kezem):


Körömvirág

Levendula és konyha.

Egy nagy tál kapor.

Idei első paprika, sokadik uborka.

A holnapi ebéd (vöröshagyma, sóska, alatta zöldborsó és répa még tavalyról).

Vízitormánk


Nekem már ezek jelentik az értéket és nem az, milyen TV porosodik a nappaliban (nincs TV-nk amúgy) vagy milyen telefonról küldök sms-t. Egy dolog zavar csak. Nincs a közelünkben olyan korban hozzánk illő, kisgyerekes család, házaspár (vagy legalábbis még nem találkoztam ilyennel), akik hasonlóan élnek és gondolkodnak, mint mi. Időnként jó lenne ilyen társaságban kikapcsolódni, tapasztalatot cserélni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése