2016. június 19., vasárnap

Meccs

Csütörtök délután elmentek a gyerekek a nagymamához és ott is töltötték az egész hétvégét. Ezt kihasználva igyekeztünk minél több feladatot elvégezni, hogy végre utolérjük magunkat. Az egyetem miatt mindig elmaradásban vagyunk. Még egy vizsgája lesz Rockernek és utána végre 2 hónap szünet következik. Szeptembertől aztán kezdődik minden elölről, de az nyugtat, hogy akkor már a 3. évfolyamot járja majd.

Csütörtök este a káposztáskertben kapáltam, vagyis inkább gazoltam, mert már akkora volt a gaz, hogy nem látszott ki a kukorica. Borsót is szedtem, Rocker addig összerakta a szénát és elment tejért, hogy tudjak túrót készíteni. Éjszaka kifejtettem, majd blansíroztam, fagyasztóba tettem a borsót, Rocker meg készült a szombati vizsgára. Szombaton itthon kapáltam, ahol tudtam, magokat vetettem, végre rendbe tettem a nyári konyhámat (nagyon hangulatos), mostam, cseresznyét főztem be, elkészült az első adag kovászos káposzta is, este meg szőlőt kötöztünk Rockerrel. Szombaton játszott a magyar válogatott Izland ellen. Rocker szereti a focit, ezért tervezte is, hogy megnézi a meccset fotelben ülve, de végül nem volt rá ideje. Aztán jött az ötlet: akkor majd kötözés közben hallgatja. A rádiót zsebre vágta és munka közben követte az eseményeket. Na meg, így én is kénytelen voltam. Vasárnap cseresznyét szedtem, főztem sokfélét (lásd később), befőztem megint egy adag cseresznyét, Rocker pedig készítette az aszalómat.

Nem terveztem még a cseresznye eltevését, de sajnos nagyon csapadékos időnk van idén, így kénytelen voltam előrébb hozni a szüretet, ugyanis rohadni kezdett a gyümölcs. A cukkinin is látom, hogy már most foltos a levele (gondolom, a sok esőtől), pedig ez még nagyon korai.

Az első adag üveg elmosva:


Cseresznye:


Óriási cseresznyék lettek az idén:


Meccs a szőlőben, rádió a zsebben:



Vasárnapi kép. Ezek, amik itt láthatók, a vasárnapi ebéd, vacsora és a hétfői ebéd hozzávalói. A sóska mondjuk hiányzik a képről, mert azt csak délután szedtem le, hogy ne fonnyadjon meg, mire főzök. Mi készült ennyi kerti finomságból? Főzés nélküli kapros uborkalevest, cseresznyés clafoutis, frankfurti leves (ugyanolyan jó lesz, mint kelkáposztából), cukkini és karfiol sörtésztában kisütve, hozzá tzatziki, kecskesajtkrémes sóskatorta (a sajtkrémet is én készítettem, a süti receptje hamarosan az Ízőrzőn), végül befőtt és cseresznyedzsem (ez utóbbi is egy újítás, ilyen cseresznyéből még nem főztem lekvárfélét).


Jól haladtunk, de a gyerekek hiányoztak. Alig várom, hogy hétfőn újra itt legyenek. Hiába, na, velük teljes itt az élet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése