2017. március 26., vasárnap

Március utolsó hétvégéje

Március utolsó hétvégéjén megint dolgosan telt az idő. Szombaton Rocker az egyetemen volt, vasárnap pedig a szokásos reggeli fejés után ment a kertbe Gergővel, hogy elvessék a maradék zöldségmagot, ami múlt héten kimaradt (aztán Gergő menet közben papának segített a leendő vendégház padlásán). Most már elmondhatjuk, szinte minden a helyén, már csak azok a magok maradtak, amiket áprilisban kell vetni. Kezdjük utolérni magunkat. Én a konyhában töltöttem a délelőttöt. Panni is segített nekem főzni, de aztán ő is kiment kertészkedni. Főleg öntözni szeretett (és valamiért csak a spárgát), de a vetni való csicseriborsót is örömmel fejtette. Este korábban indultunk a kecskékhez, így mindannyian mehettünk és ott tölthettünk egy-másfél órát. Én főleg nézelődtem, fényképeztem, a gyerekek meg játszottak a kecskékkel. Panni most is szeretett volna fejni, így Rocker megengedte neki, hogy kicsit gyakoroljon.

Már nálunk is kivirágzott a sárgabarack. Drukkoltam, hogy ne így legyen, mert a következő hétre nagyon hideget mondanak (nulla fok). Az őszibarack is kipattant már és természetesen a mandulafa is virágzik. A hétfőn vetett retek mind kikelt a melegágyban, de a palántának valók is sorra bújnak elő. Ennek nagyon örülök. Aztán még egy örömhír, hogy a négyből csak egy rebarbara nem élte túl a telet, ma ugyanis Rocker észrevette, hogy időközben előkerült a föld alól egy újabb tő rebarbara. A spárga már gyönyörű. Napok kérdése és ehetjük. Már nagyon várom. Ma kimentem a káposztás kertbe is, ahol van egy pici, mini "erdős" részünk a telken. Pár éve ide ültettünk medvehagymát, ami már szépen elszaporodott. A vacsorához szedtem egy jó adaggal. Ha már ott jártam, nem hagytam ki a csalánt sem. Zsenge még, így kézzel, kesztyű nélkül szedtem egy étkezésre való mennyiséget. A héten még mennem kell majd, hogy szedjek, mert ilyenkor érdemes gyűjteni (csak a hajtásvégeket csipkedtem le, mert ez a legfinomabb része). További információ a csalán gyűjtéséről például az Erdőkóstoló blogon olvasható, ahol számtalan felhasználási ötletet is találhatunk.

Hogy egy kis recept is legyen. Ma felszedte Rocker a maradék csicsókát. Ebédre ebből főztem egy (számunkra) új ételt: tárkonyos csicsókakrémlevest. Kolbászkarikákat és pirított kenyérkockákat sütöttem hozzá. Nekem nagyon elnyerte a tetszésem ez a leves, jól esett ebédre. A recept ITT, a másik, Ízőrző blogomon olvasható.

Medvehagyma

Sárgabarack


Őszibarack


Spárga

Retek

Palánták és retek a melegágyban.


Mandula

Rebarbara

Nárcisz

Az első kert naplemente környékén.


Kecskéink




Fehér ibolya







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése