2017. március 22., szerda

Tavaszi szorgos hangyák

Múlt hét péntek óta nagyon sokat haladtunk a kertjeinkben. Már igencsak kezdtem aggódni, hogy mi lesz velünk, semmi nem lesz kész és az idei szezon már rosszul indul.

Péntekre igen jó időt jósoltak, ezért mondtam Rockernek, vegyen ki egy nap szabadságot, a gyerekek óvodában lesznek, így tud majd haladni. Így is lett. Remekül haladt. A káposztás kertben rotázott, hagymákat duggatott (vöröshagyma, lilahagyma), mákot vetett, a másik földön lucernát vetett, itthon és a másik telken metszett és a lemosópermetezést is el tudta végezni. A hétvégén elvetett egy csomó mindent itthon (sokféle salátát, egy újabb sor sóskát, mindenféle gyökérzöldséget, azokból is többfélét, borsót, feketegyökeret, fűszereket). Az új földünkre pedig az eső előtt sikerült elszórnia a fűmagot. Minden remekül jött tehát össze. Közben megérkeztek a bútoraink is (egyik Panni szülinapi ajándéka lesz, egy hartai mintás ágy éjjeli szekrénnyel, a másik pedig a régi szekrényünk átalakított, átfestett formában).

Tekintve, hogy anyu kórházba került és megműtötték, hétfőtől már itthon vagyok, mert senki másra nem tudom a gyerekeket bízni. Eredeti terv szerint április 1-jéig dolgoztam volna, aztán módosult ez a dátum március 23-ra, most pedig, hogy előbb kellett a műtétet elvégezni, március 20-ra, ezért hétfőn én is elkezdtem a kertészkedést. Főleg a palántának valókat vetettem el: cukkini, padlizsán, karfiol, karalábé, pak choi (ez idén újdonság nálunk), nyári káposzta, patisszon és vetettem 6 féle retket, szintén a fóliába. Palántának vetve továbbá a fűszerpaprika, a paradicsomok, paprikák. A pince tetejére is vetettem gyógy-és fűszernövényeket (pl. kamilla, körömvirág, de ez utóbbiból került a zöldségeskertbe is), a ház melletti fűszerkertbe is szórtam metélőzellert és metélőpetrezselymet, illetve lemetszettem az évelőkről az elszáradt részeket, kigereblyéztem a száraz leveleket. Hú, még leírni is sok volt, pedig még nincs vége, a következő napokra is maradt bőven mag és teendő. Idebent szépen fejlődnek a paprika-és paradicsompalánták, a batátáról meg ne is beszéljünk. Tavaly annyira nehezen hajtott ki, idén viszont 2-3 héten belül kicsírázott és mostanra már hatalmas leveleket növesztett. A lista, hogy miket vetünk, ITT található. Mint látható, egy kicsit csúszásban vagyunk, aminek oka részben a hosszú, hideg tél, másrészt a mi időhiányunk, de most már csak utolérjük magunkat.

Növöget a sóska, habár nőhetne gyorsabban, mert már nagyon enném. Bújik a spárga. Ha az egyszer beindul! Tavaly is nem győztük enni. Idén már negyedik éves. Kinyílott az ibolya, virágzik a som, dolgoznak a méhek rajta. Feltűnően kevés a harlekin katica és szerencsére meglepően sok a hétpettyes katica. Ennek nagyon örülök. A föld tele van gilisztával, ami szintén egy nagyon jó jel.

Mivel sok szalmánk keletkezett, idén kipróbáljuk a szalmatakarást. Ha nem is az egész kertben, de egy részében egészen biztosan. Kicsit félek tőle, mert arra számítok, hogy sok csiga megbújuk majd alatta. Ugyanakkor nagy segítség lenne a takarás abban, hogy ne száradjon ki a föld és ne nőjön olyan intenzíven a gyom.

Mi a helyzet az állatokkal? A kecskék jól vannak, lassan tudnak legelni is, mert egyre szebb a fű, a kiskecskék pedig növögetnek. Tegnap elkezdődött az elválasztás, így a gidák és gödölyék az éjszakát most már külön töltik. Rocker reggel megfeji mindhárom anyakecskét, nappal pedig tudnak szopni a kiskecskék. Végre lesz elég tej itthon, nem csak inni tudjuk, hanem készíthetek belőle sajtokat is. Majd arról is beszámolok, ha ott tartok.

A baromfiudvart még nem kezdtük el kialakítani. Talán jövő héten vagy az azt követő héten azt is el tudjuk kezdeni. Már nagyon várom, hogy saját csirkéink, tyúkjaink és kacsáink legyenek.

Akadt egy félórám némi kép készítésére is (ezek most mind az itthoni kertet mutatják, a káposztás kertben nem jártam és a kecskéknél sem készítettem fotót):

Ibolya és moha

A cseresznyefa alatti pad.

Moha közelről


Metélőfokhagyma

Sóska

Fokhagyma

Kicsit körbejártam a kertet, így majdnem minden oldalról látható a képeken:










Spárga

Zsázsa (párás a levegő a melegágyban)

Macskamenta

Fehér üröm

Ennek a virágnak sajnos nem tudom a nevét.



Som




Ilyen volt:


Ilyen lett:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése