2017. május 25., csütörtök

Szoptatás leszokás

Mióta elválasztottam a gödölyéket az anyáktól, általában mindenféle trükköt kell bevetnem, hogy az ólban is külön tudjam zárni azokat. A kis foltossal nincs gond, nagyon emberbarát, oda jön, ugrál rajtam, akkor fogom meg, amikor akarom, úgyhogy fejés, abrakolás után általában meg is fogom, és bevágom a kicsik helyére. Ám Dzsodzsó lánya nem ilyen, az az anyjára ütött, úgyhogy igyekszik az emberektől minél távolabb lenni, lehetetlenség megfogni. Eleinte próbálkoztam azzal, hogy kinyitottam a kaput, hagytam elég helyet, hogy ki tudjon szaladni az anyjához, és jó reflex és ügyesség segítségével elkaptam a hátsó lábát. Ez kétszer jött be, kétszer nem sikerült elkapni, és többször nem is mert kiszökni, amíg a kapunál voltam. Aztán jött az, hogy bezártam az anyát az ólba, és az ajtaját csak annyira hagytam nyitva, hogy a kis gida éppen beférjen, aztán a kellő pillanatban beszorítottam a nyakát az ajtóhoz, és így fogtam meg. Azonban a második után már Dzsodzsó sem akart bemenni az ólba. Természetesen elkapni azt sem lehet, akár a gidáját.

A legutóbbi próbálkozásom az volt, hogy a kapuban guggolva játszottam a kis foltossal, és vártam, hogy közelebb jöjjön a másik is, hogy csellel elkaphassam. Azonban így még nem sikerült soha elkapnom. Ellenben azt vettem észre, hogy Foltos gidája nem akar az anyjához rohanni, inkább rajtam ugrál, kaparja a nadrágom a kis patájával, lökdös, egy szóval velem játszik. Még akkor is, amikor teljesen szabad utat engedtem neki, nem tartottam vissza. Aztán tettem egy kísérletet, hogy félreálltam, és hagytam, hogy átjöjjön a nagyok térfelére. Ugyan megtalálta az anyját, összeszimatoltak, de meg sem próbált szopni a tőgyéből sőt, sokszor ott is hagyta. Bezzeg a kis barna... Ahogy módja van az anyjához férkőzni, teljes erőbedobással szopni kezdi. Sajnos néha csak úgy tudom megfogni, hogy hagyom, aztán mikor mindketten az ólban vannak, a szűk helyen én vagyok az esélyesebb, úgyhogy ott már könnyen elkapom. Eddigre viszont 3-4 deci tejet is leszív, ami a reggeli adagból bizony hiányzik.

A terv az, hogy valami zsilipes rendszert alakítok ki az abrakoltatáshoz, fejéshez, hogy csak be az ólba tudjon menni mind, ne kelljen fogócskázni. Egyszer talán lesz rá időm...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése