2017. május 12., péntek

Tormavirág

Három napig nem voltam itthon, mert, ahogy írtam, egy nagyon hasznos és érdekes előadáson vettem részt. Ráadásul az utazást megelőző két nap sem jártam a kertben, így most, hogy újra kimehettem, igencsak nagy változásokkal szembesültem. Egyrészt az a rengeteg bab, amit elvetettünk, már csírázik, a borsó hatalmasat nőt, a rukkola a végét járja (ha nagyra nőnek a levelei, már nem szeretem), a madársaláta, a lollo és a római saláta végre szedhető, a pak choi-t is lehet enni, a szőlőn már ott vannak a fürtök, a karalábén ott vannak a pici fejek, a fóliában is óriási a változás, így a fagyveszély elmúltával azonnal ültetni kell a palántákat (azaz mostantól), a barackfák tele vannak barackkal és sorolhatnám. Persze, hogy az élet ne legyen annyira unalmas, gyom is van bőven, úgyhogy négykézláb ereszkedem és elkezdem kiszedegetni, ahol csak tudom és ahol kapával nem lehet.

Egy dolgot még megjegyeznék: most virágzik a torma is. Aki teheti, szagolja meg egyszer a tormavirágot, mert nagyon bódító, nagyon erős és édeskés illata van. Nem is gondoltam korábban, hogy egy ilyen csípős növénynek, ennyire édes illatú a virága.

Egy gyors körjárat a kertben még a nagy munka előtt (a képek alá írom, hogy mi micsoda):

Virágzik a rozmaring.


A kakukkfű is virágba borult.

Az orvosi zsálya is mutat már pár virágot.

Orvosi zsálya

Naspolya

Szamóca

"Fosóka" vagy ónabóna. 

Az apróbb szemű piros ribizlink (finomabb a nagyszeműnél, viszont a később érik).

Pack choi

Karalábé

Jégsaláta

Lolló saláta

Római saláta

Kapor

Virágzik a torma.

Tormavirág. Nagyon bódító az illata.

Szőlő


Panni árvácskája. 

Pipacs


Sárgabarack

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése