2017. június 11., vasárnap

Öten

Pontosan egy hete, pünkösd vasárnapján megszületett harmadik gyermekünk, Csaba. Most jutottam odáig, hogy ezt a bejegyzést ide is meg tudom írni. Vasárnap késő délután-kora este mentem be a kórházba és rövid idő alatt, körülbelül 20 perc múlva már meg is született a legkisebb Portalakónk. Szerda délután jöttünk haza a kórházból. Azóta próbálom kialakítani az új napirendünket. Még tanulni, szokni kell az új helyzetet, de igyekszem helyt állni minden területen. A két nagyobb testvér igencsak várták már a kistesót. Simogatják, ringatják, játékokat mutogatnak neki. Nagyon lelkesek.

Három napig nem láttam a kertet. Csütörtökön kimentem egy rövid időre, hogy körülnézzek. Hihetetlen, hogy néhány nap alatt mennyit változott. Rá sem ismertem. Minden olyan nagy lett, a borsót azonnal le kellett szedni és eltenni, az egyik cukkini hatalmasra nőtt (azóta még kettő), a cseresznye és a ribizli ehető, szedhető már, a lóbab nagy hüvelyeket növesztett, a káposzta és a brokkoli is szépen alakul, uborkából meg annyi lett, hogy egy üveggel ki is tettem kovászolódni. Ezt most csak friss fogyasztásra szánom, még nem teszem el télire.

A kovászos uborka receptje ITT található és, ha valaki szeretne télire eltenni, akkor annak a receptje ITT olvasható. A héten teszek ki kovászos káposztának valót is. Ennek a receptje ITT található.

Aki szeretne eltenni zöld dióból befőttet vagy lekvárt, most gyűjtse. A receptje ITT található. Én ma fogom leszedni, ha jut rá időm.

Minden nap gyűjtögetem a kamillát és a körömvirágot. Ezeket megszárítom, télen jó lesz teának. Korábban készítettem körömvirágkrémet is, de mivel nem nagyon fogyott, tavaly már nem főztem. Így készítettem a krémet.

És most virágzik a mák. Nagyon szeretem nézegetni. Gyönyörű, csak egy baj van vele: hamar elvirágzik.

A kecskék szépen adják a tejet. Most, hogy nincs sok időm leginkább krémsajt, túró és joghurt készül a tejből.

Tudnék még mesélni, de most nincs több időm írni, mert időm nagy részében a legkisebb gyermekemmel foglalkozom, hisz most neki van rám a legnagyobb szüksége.


Cseresznye


Ez az apróbb szemű ribizli később érik, tovább eláll és finomabb. 

Ezen nagyok a bogyók, nem áll el olyan sokáig, gyorsan leérik, de korábban érik. 




Mákvirág

Körömvirág



A legfontosabb pedig:
Csaba



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése